КЗ "Лисичанський навчально-виховний заклад
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 -
Дошкільний навчальний заклад "Барвінок”

MENU
  • День Захисника України

    Виховуємо патріотів

    14.10.2017
  • Завзяті спортсмени

    Той, хто любить спортмайданчик і басейн, і стадіон-той ніколи не програє, буде справжній чемпіон.

    Березень 2016 р.
  • Свято Святого Миколая

    Вшановуємо українські звичаї та традиції.

    19.12.2016 р.
  • Всесвітній День Землі

    Екологічна акція «Посади сад миру»

    квітень 2017р.
  • День миру

    Акція «Малюємо мир разом»

    21.09.2017р.

СТОРІНКА ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА 

 

http://dnz52.rv.ua/images/2014/group/group_06/8.jpgНапрямки  діяльності практичного психолога:

 

- Психологічна діагностика

- Психологічне консультування

- Психологічна просвіта

- Психологічна профілактика

- Психологічна корекція

- Корекційно - розвивальна робота

 

Якщо Ви плануєте відвідати психолога, то спочатку зясуйте для себе,       чи готові Ви докласти зусиль аби щось змінилось на краще?

ПАМЯТАЙТЕ: не слід перекладати відповідальність за свої дії чи бездіяльність на інших.

 

ШАНОВНІ БАТЬКИ!

 

Якщо Вас турбують проблеми розвитку Ваших дітей, якщо Вас бентежить поведінка Ваших дітей, якщо Ви помітили, що рівень розвитку психічних процесів (пам’яті, уваги, мислення) не відповідають віку дітей, якщо у своїх дітей Ви спостерігаєте страхи, агресію, замкнутість,сором’язливість, тривожність, упертість, занижену самооцінку та інші поведінкові проблеми, Ви можете звернутися за консультацією до практичного психолога.

Індивідуальні консультації психолога – це вид психологічної допомоги, направлений на розв’язання різного роду психологічних проблем. Практичний психолог допоможе Вам зрозуміти дійсні причини Ваших труднощів та допоможе сформувати стратегію Вашої поведінки.

Головне для практичного психолога — це привернення батьківської уваги до розвитку дитячої особистості, розуміння своєї ролі у вихованні та навчанні дітей.

 

Правила сімейного виховання

Створити в родині атмосферу любові й розуміння

  • будьте уважними і чутливими до дитини та її проблем. Задовольняйте потребу дитини в емоційній допомозі батьків (зміцнення афективного компонента), оскільки емоційна невлаштованість, поганий настрій блокують прагнення дитини;
  • приділяйте дитині достатньо уваги і часу. Присвячуйте дитині хоча б годину на добу, даруйте їй один з вихідних (проводьте цей день разом — ідіть в парк на атракціони, в зоопарк, просто виїдьте сім’єю на природу тощо);
  • любіть дитину і обов’язково її балуйте. Даруйте дитині час від часу подарунки і влаштовуйте свята, бо діти дошкільного віку найбільше переживають радощі і щастя під час отримання подарунків і свят;
  • ініціюйте спільні справи чи обговорення будь-чого з дитиною. Водночас надавайте їй можливість самостійно опанувати проблемну ситуацію, а не вказуйте, як діяти;
  • висловлюйте дитині свою любов після розв’язання конфлікту, тобто дайте їй зрозуміти, що батьків не влаштовує лише її поведінка, а не сама дитина

                

ЯК   ВЗАЄМОДІЯТИ З ДІТЬМИ?

Найголовніші принципи взаємодії дорослого з дитиною, які ми прагнемо реалізувати працюючи з дошкільниками:

• «Не зашкодь!» ― ні дією, ні словом, ні порухом душі;

• «Не втрать!» ― дорогоцінного часу, який природою даний для зростання маленької людини;

• «Не поспішай!» ― дозволь розквітнути дитинству в дитині;

• «Дитина замовляє розвиток!» саме дитина є замовником педагогічних послуг, адже вона має право зрости здоровою, активною і реалізувати всі свої здатності і здібності впродовж життя, а для цього дорослі, які поруч мають забезпечити становлення її потенційних можливостей в дитинстві;

• заклик великого педагога Януша Корчака: "дорослим належить піднестися до розуміння тонких істин дитинства»;

• та розуміння поняття «здоров’я» у найширшому його значенні: фізичному, фізіологічному, психічному, психологічному тощо.

Опікуючись збереженням здоров’я маленької людини і її розвитком в дитячому садку, практичний психолог системи освіти має не лише сам дотримуватися цих принципів, а й поширювати їх серед педагогів та всіх суміжних фахівців, а насамперед ― серед батьків.

 

АДАПТАЦІЯ                                              ДИТИНИ ДО ДИТЯЧОГО САДОЧКА. ПРАВИЛА ДЛЯ БАТЬКІВ.

Дитина іде до дитячого садочка. Напевно, немає батьків, які б не хотіли, щоб цей етап пройшов легко, спокійно, щоб малюк з задоволенням і без криків відразу ж пішов до дитсадка. Але так буває досить рідко. Частіше діти перших кілька днів чи тижнів плачуть, не хочуть відпускати маму. І в цьому немає нічого незвичного. Для дитини початок відвідування садочка — це стрес. І наше з вами завдання пом’якшити його настільки, щоб він пройшов непомітно і без неприємних наслідків. Тому пропонуємо вам 14 правил для батьків, щоб адаптація дитини пройшла якомога легше і швидше.

  1. Віддавати дитину в дитячий садочок краще в теплу пору року, коли діти більшість часу проводять на прогулянці. Так дитині буде легше адаптуватися, оскільки ігри на свіжому повітрі, пісочниця — все дуже нагадує звичні умови її повсякденного життя.
  2. За тиждень-два  починайте привчати дитину до режиму, який встановлено в садочку і вводьте  в раціон дитини блюда, які готують в садочку. Таким чином на 2 стресових моменти стане менше. Дитина повинна звикнути прокидатися зранку (наприклад о 7:00), спати вдень з 13:00, снідати і обідати приблизно в той же час, що і в садочку. Тоді їй буде легше звикати до умов садка.
  3. Навички самообслуговування. Навчіть малюка одягатися, роздягатися, їсти ложкою, відучіть від памперсів. Головне, щоб дитина хотіла і пробувала самостійно одягатись чи їсти, а також вміла попросити про допомогу. Тоді вона комфортніше і впевненіше почуватиметься серед однолітків, серед яких знайдуться ті, що вміють робити це самостійно.
  4. Сформувати позитивну установку на садочок. Це дуже важливий пункт! Ніколи не лякайте дитину садочком. Такі фрази, як: “Заспокойся, бо відведу в садок”, “От підеш в садочок — побачиш!” здатні сформувати у дитини установку на те, що в садочку погано і його варто уникати всіма силами. Не використовуйте фрази, які містять негатив для дитини (“А в садочку тобі доведеться таке їсти!”, “От підеш в садочок, а там примусово ділитися з дітками!”. Розповідайте дитині про садочок, гуляйте біля нього, спостерігайте за дітьми на майданчику в дитчяому садку, коментуючи все, що побачили.
  5. Не обманюйте дитину! Говоріть так, як є. Не варто дуже розхвалювати садочок, щоб потім у дитини не було розчарування. “Так, ти прийдеш в групу, а там багато діток. Спочатку ти нікого не знатимеш, але вихователька допоможе подружитись і вам буде весело!”. “Так, тобі доведеться бути в садочку без мами, я теж буду сумувати за тобою, але ввечері я обов’язково за тобою прийду!” — ось так краще розмовляти з дитиною.
  6. Навчіть дитину відпускати маму, гратися самій іграшками. Звичайно, не у всіх є така можливість, але добре, якщо у дитини є регулярний досвід того, що мама відлучається на декілька годин, а малюк тим часом залишається з татом, бабусею, нянею… Діти, які ніколи не розлучалися з мамою, так само, як і ті, у яких був невдалий досвід такого розлучення, можуть довше адаптовуватися до дитячого садочка.
  7. Навички спілкування. Покажіть дитині, як ділитися іграшками, як просити іграшку, як звертатися до дорослих. Ці навички пригодяться їй в групі дитсадка буквально з першого ж дня. Для підготовки дитини до дитсадка, відвідуйте гральні майданчики, хоча б для того, щоб дитина звикла до дитячого колективу і необхідності слухати і чути дорослого.
  8. Спілкуйтеся з вихователями з повагою і доброзичливо. Дитина дуже уважно слідкує за вашими емоціями, реакціями, поведінкою. Таким чином, вона ставиться до інших людей так, як ви ставитесь до них, вона переймає ваше ставлення. Тому, прийшовши в дитячий садок вперше, дитина повинна відчути і зрозуміти, що вихователь — це “добра тьотя”, бо мама з нею привітна, спокійна і доброзичлива.
  9. Обов’язково прощайтесь, не тікайте, залишаючи дитину. Це стосується не тільки дитячого садка, але і будь-яких моментів розлучення. Дитині набагато легше зрозуміти, що мама іде і скоро повернеться, ніж збагнути, куди мама раптово поділася. В останньому випадку діти починають придумвати, що мама покинула їх і більше ніколи не повернеться. Тоді починаються сльози, переживання, істерики, небажання відпускати маму ні на секундочку.
  10. Не порушуйте звички на перших порах, навіть погані (смоктання пальця, соски і т.п.). Якщо ваш малюк смокче соску, палець чи має ще якусь звичку, не намагайтесь відучити від неї паралельно з вступом до садочка. Так ви додаєте ще один стрес вашій дитині. Зачекайте поки дитина адаптується, тоді займіться звичками. Або ще краще, відучіть від звички заздалегідь, ще до початку відвідування дитсадка.
  11. Дитині більше уваги, тепла, ласки. Малюку, який почав ходити в дитсадок, приділяйте більше уваги, тепла, ласки, більше обіймайте, демонструйте свою любов, більше часу проводьте разом. Таким чином ви компенсуєте ту нестачу мами протягом дня і ще раз переконуєте, що мама продовжує любити, а не покидає в садочку, бо більше не любить.
  12. Якщо дитині важко розлучатися з мамою, нехай відводить до дитсадка тато, бабуся чи ще хтось. Хоча б на перших порах.
  13. Пам’ятайте, ДИТИНА ВІДЧУВАЄ ВАШУ ТРИВОГУ! Тому стояння під дверима групи і прислухання до того, що там відбувається, ходіння навколо садочка і “заглядання у вікна” ні до чого хорошого не приведе. Дитина, котра відчуває мамину тривогу чи страх, починає сама боятися і думати, що в садку з нею може трапитися щось неприємне. Для такої дитини період адаптації може не закінчуватися дуже довго — поки мама не заспокоїться і не відпустить свої переживання.
  14. Приймайте почуття дитини. Якщо дитина плаче в садочку, сумує за мамою, ніколи не заперечуйте її почуття, не немагайтесь зразу ж переконати, що ці почуття марні. Просто прийміть їх, покажіть, що ви розумієте, що це нормально так відчувати. Скажіть: “Так, я бачу, ти дуже сумував / сумувала!” “Тобі було страшно,сумно, печально…”    
  15. Більш детально про відображення і прийняття дитячих почуттів можна прочитати в книзі                           Ю.Б. Гіппенрейтер “Общаться с ребенком. Как?”

                                                    

        ЯКІ НЕ МОЖНА ГОВОРИТИ ФРАЗИ, ДИТИНІ,ЯКУ ВІДДАЮТЬ В ДИТСАДОК

 

Ці 10 фраз, які дуже часто використовують батьки, можуть зашкодити швидкій і безболісній адаптації дитини до дитсадка. Деякі з них лякають дитину, інші її обманюють, але всі вони — заважають адаптації. Дізнайтесь, які фрази слід забути, якщо ваша дитина збирається в садочок.

  1. Вчись їсти самостійно, бо в садочку ніхто кормити тебе не буде!таким способом ми формуємо негативну установку дитини на садочок. Краще скажіть: “Ти вже можеш їсти сам, ти вже такий дорослий! Мені так подобається дивитися, як ти самостійно їси!
  2.  Ану поділись іграшкою — в садочку доведеться ділитися! Там всі іграшки спільні! для дитини це не аргумент, а для того, щоб малюк зміг взаємодіяти з іншими дітками, йому потрібно цьому навчитися. Краще скажіть: “Дивись, як хлопчик хоче твою іграшку, давай дамо йому трішки погратися, він пограється і поверне!”
  3. Не плач, бо віддам в дитячий садок! так ми залякуємо дитину, формуємо враження, що в садку погано і там можуть скривдити.
  4. Заспокойся, бо заведу в дитсадок і там залишу!знову ж таки, лякаємо дитину ще й тим, що мама може хотіти позбутися її, а значить не любить…
  5. Там не страшно! Не бійся! Вихователька не буде тебе ображати!“не” дитиною не сприймається. Дитина чує: “Потрібно боятися, в садку страшно, а вихователька може скривдити”
  6. Я буду з тобою в групі сидіти! (якщо насправді ви не збираєтесь цього робити) — це обман. Обманюючи малюка ми самі собі копаємо яму, оскільки з часом він перестане нам довіряти, почне обманювати сам. Тому, якщо ви пообіцяли залишитися з дитиною — залишіться, і не йдіть поки малюк на це не погодиться.
  7. Я тобі куплю …, якщо ти підеш в садочок! малюк звикне до того, що кожен раз мама щось купує і з часом почне маніпулювати і вимагати щораз більше і більше.
  8. Будь-який негатив про вихователів, помічників вихователя дитини, садочок загалом, навіть просто інтонація (в присутності дитини) малюк складає враження про вихователів з ваших слів. Якщо ви негативно відзиваєтеся — значить вихователі погані, тому з ними залишатися небезпечно.
  9.  Не плач! Дивися, інші діти не плачуть! А ти… — не варто порівнювати дитину з іншими. Ніколи. Ні за яких обставин! Краще скажіть: “Тобі сумно / гірко, що доводиться залишатись без мами. я теж сумуватиму за тобою!”
  10. В садочку так весело! Там стільки іграшок! Там стільки діток! Всі граються, веселяться! — ці фрази здатні викликати в дитини завищені очікування і сформувати враження, що садочок — це розвага, і що в садочку одразу з першого ж дня буде так прекрасно. Тому краще говоріть правду, більш стримано, попереджайте, що з дітками доведеться спочатку познайомитися, що в садочку будуть заняття і вихователь, яку потрібно буде уважно слухати.

uCoz